BACKGROUND

Showing posts with label BERSEGMEN SEGMEN. Show all posts
Showing posts with label BERSEGMEN SEGMEN. Show all posts

Monday, February 13, 2012

BEN ASHAARI AJAK BACA BLOG AKU


*EXCITED*
Dah lama tak bersegmen-segmen bersama Abang Ben ni. 

SEBABnya...SEBABnya (malu lah). Hurm sebab kena baca blog ni,
  • Lebih berkisar pada hal-ehwal semasa. Maksudnya, lebih pada diari peribadi tapi berkaitan dengan dunia realiti. Pengalaman sebagai trainee antara entri yang berjaya mencuri hati pembaca.                                                                                                                                         ( HARI PERTAMA SEBAGAI TRAINEE @ JAB AKAUNTAN NEGARA,PAHANG )
  • Sebagai pelajar, ada berkongsi serba sedikit ilmu. Dan entri tu paling mendapat banyak sambutan       ( PROBLEM BASED LEARNING : OVERALL 2 )

 

Sunday, July 3, 2011

Jom Blogwalking Ramai Ramai !




Heyya! Nak join segmen Cik Bunny,  if nak join jugak, klik SINI
Thanx cik bunny coz  buat segmen 'JOM BLOGWALKING RAMAI-RAMAI' ni :)


NotaNana: Best sebenarnya blogwalking ni. Dapat bermesra-mesraan dengan blogger2 lain ^.^v

GEGAR BLOG JULAI 2011



Hello bloggers! Abang Ben buat segmen lagi. YEAY! Nak join nak join (muka tak malu). Orang lain da lama join tak kecoh pun! Okok for those yang terlambat macam Nana,dan nak join jugak  klik SINI!

Sebelum ni Nana pernah join segmen, Blogger Hijau Mai Singgah Sat Noo dan jugak Ben Ashaari Ajak Kritik Blog Aku. Impak dan pengaruh Abang Ben memang kuat. Jadi, tidak hairanlah Abang Ben pernah terima bermacam-macam award dan pernah keluar di majalah.

Once join segmen, terus dapat ramai kawan baru dan honestly, baru dapat feeling yang blogging ni aktiviti yang sangat seronok sebenarnya. Mula terjebak dengan dunia blogging since Januari 2011, itu pun atas faktor lecturer suruh create blog untuk komen tentang assignment. Sebelum ni, selalu jadi silent reader sahaja.

Usaha tangga kejayaan!

Pepatah yang simple tapi dalam maknanya. Tanpa usaha, kejayaan takkan datang bergolek. Harus kerja kuat supaya dapat jadi blogger yang hebat. Maksud blogger selalu disalahertikan, bukan bermakna bila ada blog je, kita ialah blogger. Blogger adalah medium dimana seseorang itu menggunakan hasil tulisannya untuk kebaikan atau lebih tepat lagi berkongsi ilmunya untuk kebaikan orang lain.
 
Harapan saya,ingin menjadi seorang blogger yang mampu menyumbang idea dan berkongsi ilmu penting dengan blogger-blogger yang lain. 

InsyaAllah :)

NotaNana: Banyak lagi yang perlu diperbaiki sebelum layak dapat title "BLOGGER"!


Wednesday, June 29, 2011

MAKAN ANGIN BERSAMA GENKCORNER

Terjah blog blogger2 lain dan ternampak segmen ni. Lalu, jari jemari dengan pantasnya nak join. Suka beno bersegmen segmen sekarang ni. 
For those yang nak join klik SINI!



NotaNana: Agak-agak makan angin kt ne eh??? ^.^v

Segmen BFF By Muz

AMARAN: AWAS! Entri ni terlalu panjang disebabkan idea datang mencurah2 ibarat kuah sup tulang melimpah ruah sehingga terkeluar dari mangkuknya. Jika anda TIDAK bersedia, jangan baca. Untuk Incik Muz, hope anda sudi baca :)

Terasa nak join segmen ni. Excited rasanya nak cerita tang bff ni. Erm tapi tak tau nak mula dari mana.
Ok slow2 eh?



Nana ada ramai bff.  Mana taknya, sebab hampir 23 tahun hidup kat muka bumi ni dan secara rasminya pernah tinggal di enam negeri (termasuk tempat belajar). Mula dari negeri asal Kelantan(7 tahun) kemudian pindah ke Melaka( 3 tahun), KL (7 tahun) dan sekarang di Pahang (hampir 3 tahun).

Tapi untuk segmen ni nak cerita pasal bff yang pernah sama2 belajar kat UiTM Segamat, Johor dulu. Mula masuk sini untuk sem 2, sebab sem 1 dulu kat UiTM Kota Samarahan, Sarawak.

Mula kenal tahun 2007. Masa tu dengan tak malunya cari kawan yang sama kelas dan sama dorm.  Disebabkan Nana baru transfer dari UiTM Sarawak jadi, harus cari kawan baru supaya nanti tak da la gi kelas duk meroyan jalan sorang2. Ditakdirkan kami sama kelas sampai part 6 dan tamat diploma sama2. Alhamdulillah, kami grad on time for Diploma In Accountancy. 

NAMA NANANINI

Banyak suka duka yang kami kongsi, paling terkesan di hati kami selalu gabungkan nama kami berdua jadi NANANINI(honestly Nana sangat rindukan nama ni).  Kami akan guna gabungan nama ni sebab sistem order makanan kat Kafe UiTM Segamat perlu letakkan nama, order makan apa, nak ambil pukul brapa dan kena letak juga (B) untuk bungkus atau makan(M). So, kami slalu bergilir kalo Nini yang order makanan dan Nana yang akan ambil. Sampai abang kat kafe selalu sebut nama kitorang NANANININUNU(hahahaha).

KERJA GROUPING, DALAM KELAS

Kalo kerja grouping or pair work memang kami akan buat berdua atau mesti sama group. Kenangan terindah pasal keje grouping  untuk presentation BEL (english) part 4, dan subjek makroekonomi (terlupa kod, rasanya ECO kot). 

Presentation BEL ni kena promote goods yang still new and then bagi benefit dia apa and so on la. Disebabkan lecturer tu India(lelaki) so dengan sengaja nya Nana choose Mariah Carey coz time tu dia tengah hot and perfume dia still new kat Malaysia (M perfume by Mariah Carey).  Pom pam pom pam kat depan(dengan tangan macam parkinson) kami dua dapat A for this subject(60% marks from presentation, ada 3 task semuanya, dan untuk final exam hanya  40%).

Then untuk presentation subjek Makroekonomi, kami berdua pernah dapat best group and full mark untuk presentation pasal ‘The different of currency between Malaysia and other countries’(lebey kurang cam tu la tajuk dia). Huh, jujur cakap time ni kami tak ready nak present, buat slide pun simple habis, dan pagi sebelum gi kelas baru check kamus currency tu apa. Memang noob gila. Then, bila kat depan(time present) ntah mana datang idea compare kan currency Malaysia and Indon (kebetulan kat rumah ada maid, dan tau pasal 1 juta rupiah equal  to RM100) so explanation memang kencang giler! Fuh! Lecturer pun suka, kawan2 pun faham. Alhamdulillah we made it.(mungkin stengah orang kata alaaa setakat tu aku pun boleh buat, but for me ni moment paling manis, punya sejarah tersendiri, dengan tekanan test, presentation, assignment and kuiz berderet2, jadi  ini yang terbaik dari NanaNini ;).

DUKA DAN AIR MATA

Bila Nana sakit, Nini la akan susah payah tengokkan. Pernah masa Nana demam, dia temankan gi klinik (dengan naik van, sebab masa tu kami tak da kereta lagi dan konon tak nak susahkan Abah, sebab Abah cakap kalo tak gi klinik dia nak datang Segamat, memandangkan masa tu family duduk KL dan KL-Segamat 3 jam jadi tak mao susahkan hati Abah so bila bagitau Nini, dia sanggup temankan).  Tambang teramatlah mahal. Bila nak bayar, Nini cakap, tak pe la kita kongsi dua. Betapa ikhlasnya hati Nini. Menitis air mata time tu. Rasa terharu sebab tak pernah ada kawan macam tu.

Part duka yang paling terkesan kat hati ialah kejadian Mei tahun ni, on my birthday (6th May). Dapat call dari Nini dia kat hospital. Masa tu da tak sedap hati sebab suara dia lemah sangat dan sayup2 je(macam tenggelam timbul), mungkin sebab dia da banyak menangis. Rasa sangat terkejut bila dia cakap dia kena tahan kat wad sebab apendiks dan kena operate pukul 7 pagi esok. Terus menangis dan hati meronta nak pergi Melaka (Nini sambung degree di UiTM Melaka, dan Nana di UiTM Jengka). Dan paling tragis kami berdua tengah FINAL EXAMS! OMG! Kami masih ada DUA PAPER lagi time tu. Bayangkanlah perasaan saat tu. Sedih, sayu, sebak dan semuanya bercampur. Dalam hati asyik BERDOA je supaya dia ok. Esoknya, dapat khabar gembira, perut dia da ok sket dan dia mintak dengan doktor untuk keluar  wad dan seat for final exams.

To be honest Ni, Ni seorang yang sangat kuat, cekal dan tabah. Na kagum dengan SEMANGAT Ni. Na tahu  Ni tahan sakit sebab tak nak terlepas peluang ambil dua paper akhir tu(8 Mei dan 10 Mei). Even Ni ambil dua final paper dalam keadaan Ni masih sakit tapi Ni buktikan kesakitan tu bukan halangan untuk Ni berjaya. Na cakap Ni berjaya sebab Ni masih boleh maintain ur  result dengan CGPA 3.5 and above.

TRUST ME, I'M SO PROUD OF YOU.

Last but not least, presented to Muz and others, she is the one and only, NURUL AINI BINTI RUDIN. 
I love her damn much. 

One in a MILLION. Nini with her Cik Abang, MR Farith ;)
 NotaNana: Sebenarnya Nana ada ramai sangat bff(15 Orang) tapi rasanya tak sempat nak cerita pasal semua. Bff yang lain juga sentiasa di hati dan Nana sayang korang semua :)

Tuesday, June 28, 2011

Kotak Bulat Promote Blog

Hi. Ayuh kita bersegmen-segmen bersama kotak bulat! ;)




Saya nak join "KOTAK BULAT PROMOTE BLOG" sebab saya nak dapat ramai lagi kawan. Pastu saya nak baca blog kawan2 baru, exchange ideas tang certain issues. 
Selain tu, nak up lagi trafik blog sendiri *>.<* 

Ok, that's all for tonight. If nak join klik SINI :) 

NotaNana: Cepat-cepat!

Sunday, June 5, 2011

"SAYA JOIN BLOGLIST UMAR FARUQ"

Hai, hai, hai dan hai lagi. *teruja* Nak join jugak bila tengok Anem Ahia pun join. Teeeeheeee. Dear Umar Faruq, have a nice Sunday :)