BACKGROUND

Monday, September 24, 2012

Jodoh.

Assalamualaikum!

Masih penat since baru balik from Terengganu last night. Jap lagi nak balik Kelantan pulak. Temankan abah. Sweet tak? Ok. Sebelum melalut ke laut baiklah kita kembali ke tajuk asal. Tak tahu nak mula dari mana. Memang tak suka discuss this topic tapi rasanya luahan hati perlu dibuat agar 'anda' faham dengan situasi saya.

"Kalau jodoh tak kemana".

Satu ungkapan yang biasa kita dengar. Tapi seandainya satu perhubungan tu tak dapat nak diselamatkan lagi atas faktor-faktor tertentu, anggaplah itu satu takdir. Soal hati dan perasaan memang tidak boleh dipaksa. Terimalah dengan hati yang terbuka. Memang perit tapi whatever it is, life must go on. Kita manusia biasa, tidak mampu untuk mengatakan "ya" walhal hati kata "tak".

Perasaan sayang macamana sekalipun kalau tiba-tiba tawar mesti ada reasonnya,bukan? Mungkin Allah nak kita muhasabah diri atau buat kita berfikir Why why why (keep on questioning) yourself!
 

Ok lah nak masak (eh eh?). Tak tahu nak tulis apa lagi. Harap awak faham. Mintak ampun mintak maaf sangat-sangat. Hubungan ni tak mampu diteruskan lagi. Semoga awak success dengan apa yang awak buat, jadi anak yang baik buat mak abah dan jauh dari sudut hati saya sentiasa doakan yang terbaik untuk awak. Sekali lagi, maaf! Keputusan ni memang muktamad.


NotaNana : " SAYANG macamana sekalipun abah pada awak, satu hari nanti awak akan tetap jadi milik orang" Sobsob. Conversation from heart to heart dengan abah tatkala heading to Kuantan from KL. Berdua. Ya. Berdua saja dengan abah.


1 comment:

Anonymous said...

sekiranya reason nya dbrithu knp..mgkin anda akn mndapat phala sb mbrthu apa kkurangannya ..dan ia akn brusha mcri kbgiaan itu dmi anda.. jgnlh kta mnusia hnya mliht kkurangn owg yg kte cinta, dsbbkn utk kte mcpai apa yg kte mhukan ,bantulh psgn kte , alangkh indahnya skrinya bantuan anda akn mgubh khdpun anda bdua sampai ke jannah.:)