BACKGROUND

Wednesday, March 23, 2011

CINTA boleh bawa balik ke?

Suatu petang yang sunyi sambil tengok Tv dan memangku Najmi. Dialog antara saya dan Najmi a.k.a adik.

"Adik,best ke holiday??"

"Mestilah best. Adik happy sangat. Tapi adik marah  la."

"Kenapa adik marah?? Adik marah kat siapa??"

"Marah kat ombak kat pantai tu la. Adik penat tau bina istana pasir tapi ombak tu suka datang runtuhkan istana pasir adik *suara penat* (konon penat sangat latteeewwww)"

"Hahahaha"

PART KE DUA.

"Adik ada bawak balik hadiah tak untuk kakak?"

"Errmmm(sambil berfikir) Haaaaa. Adik bawa balik CINTA untuk kakak"

"Erkkk....!!!!"

Cinta boleh bawa balik ke?? Haha. Buat saya terfikir sambil senyum sorang sorang. Dalam hati "Pandai jugak adik ni. Konon tak nak bagi kakak dia sedih sebab tak bagi hadiah". Kakak tak kisah pun pasal hadiah tu, yang penting ada adik. Adik hadiah terbaik dalam hidup ini. THANK YOU ALLAH FOR GIVING AHMAD ALI NAJMI BIN HABBALI. Masih terbayang peristiwa tujuh tahun lalu. Nyawa Umi 30-70. Tiga operation dalam masa SATU HARI. OMG!! Alhamdulillah semuanya selamat. Kehadiran Najmi menyatukan semula kami sekeluarga. Najmi penghibur kami, kesayangan Abah, Umi dan abang-abangnya. Sangat keletah, bijak, petah berkata-kata,nakal dan manja. Tu antara faktor saya tidak betah berjauhan lama-lama dengan Najmi. I LOVE YOU SAYANG.


Incik Ami dengan Incik Bob *hilang macho ;p*

*Peace yoooo*





NotaNana: Abah sayang,get well soon. Sangat sedih tengok keadaan abah. Jangan kerja kuat sangat. Na boleh mati kalau abah tak da.

Section Closed. End.

8 comments:

kak anem said...

rindu family..mau pulang ke gombak.....

missnanabubu said...

naa...abah sakit ker??

Farah Farhana said...

dear...,
najmi sgt comel..grrrr...grrr..
to abah nana, get well soon uncle..
saya pasti doakan uncle..;)

Shazana Hanis said...

anem: dis week boleh pulang okey ;) xmao sad sad k...


twinny; aah na abah sakit :'(

Shazana Hanis said...

dear:hahaha..gggrrr gggrrr kt dear jugak ;) thanx dear :)

Noorafiza Sapree said...

comel je.. cinta boleh bawak blik ke???
xsure la...
fiza harapkan abah nana cepat sembuh.....

Saidatulhusna Sabadri said...

comel je najmi ni :)....

hope abah nana cepat sembuh :)

Shazana Hanis said...

fiza:najmi ckp boleh..erm kakak najmi pun ckp blh jugak ;p tq jaiiii..harap2 mcm tu la..

mummy:mummy comel jugak:) amin..aminnn ;)